یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

با محوریت سی و یکمین دوره هفته کتاب صورت گرفت؛

دیدار مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با رییس صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد

image-20231116111604-1.jpeg

محسن جبارنژاد مدیر کل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با حضور در دفتر امیر رئوف رئیس صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، در اولین روز از سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی و در راستای هم افزایی برنامه های مشارکتی، محسن جبارنژاد، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با امیر رئوف، رئیس صدا و سیمای مرکز استان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از عملکرد صداوسیما در جهت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: کتابخانه‌ها باید جامعه را در نقطه فرهیخگی نگه دارد و سطح فکر جامعه را ارتقا دهد و از دوقطبی‌های فرهنگی و سیاسی در جامعه پرهیز کند و این مهم جز با کمک ضریب دهی رسانه استانی دنا به فعالیت های کتابخانه‌ها امکان پذیر نیست.

محسن جبارنژاد با تاکید بر اینکه وضع مردمان هر جامعه ای نسبتی با بینش آن مردم دارد، افزود: آگاهی در نهادهای غیر رسمی مثل کتابخانه‌ها به وجود می آید و این آگاهی برای جامعه زمینه ساز توانایی در سطوح مختلف است.

وی در پایان با تشریح برنامه‌های متنوع نهاد کتابخانه‌های عمومی استان به مناسبت فرارسیدن سی و یکمین دوره گرامیداشت روز "کتاب، کتابخوانی و کتابدار" ضمن انتظار همراهی صدا و سیما از همکاری بی شائبه شبکه استانی دنا تقدیر و تشکر کرد.
امیر رئوف با اشاره به جایگاه نهاد کتابخانه‌های عمومی در فرهنگ کتاب خوانی گفت: بیان هنرمندانه و رسانه ای کارشناسان کتاب سبب هویت بخشی و بالا بردن شان و جایگاه شغل کتابداری وفرهنگ کتاب خوانی در افکار عمومی می‌شود.

رئیس صداوسیمای کهگیلویه و بویراحمد در دیدار مدیرکل و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان با اعلام آمادگی شبکه استانی دنا برای تبیین فعالیت های فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی افزود: ما در برنامه‌های مختلف سیما، صدا و فضای مجازی با آیتم " معرفی کتاب" به معرفی کتاب های شاخص در حوزه‌های مختلف می‌پردازیم که این مهم می تواند با حضور کارشناسان کتاب و شخص مدیرکل محترم انجام شود.

رئوف با اشاره به ظلم بی حد و حصر رژیم غاصب صهیونیستی در حق مردم مظلوم غزه تاکید کرد: اداره کل  کتابخانه‌های عمومی استان می تواند با توجه به شرایط روز حاکم بر مردم فلسطین آثار مرتبط با صهیونیسم شناسی را احصا کند و از این طریق به معرفی آثار و معارف مرتبط با دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم در صدا و سیما بپردازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 2 =